Prasa o nas

wróć

29-07-2022 Rynek-ksiazki.pl
Kolporter liderem rynku dystrybucji prasy

Niemal 58 proc. udziału w rynku dystrybucji prasy ma firma Kolporter (wzrost o prawie 3 proc. w porównaniu do ub.r.) – wynika z analizy Izby Wydawców Prasy. Spadły udziały innych dystrybutorów: o 2,2 proc. Ruchu (ma obecnie 21,6 proc. udziału w rynku) i o 0,9 proc. Garmond Press (15,3 proc.). Inni dystrybutorzy mają razem 5,29 proc. rynku (wzrost o 0,08 proc.).

Izba Wydawców Prasy dokonała analizy i oszacowała strukturę udziału poszczególnych firm kolporterskich w rynku dystrybucji prasy na podstawie uzyskanych od wydawców danych o nakładach tytułów prasowych.
Jeśli chodzi o kanały dystrybucji wydań cyfrowych, badania IWP wykazują, że dystrybucję tę wydawcy prowadzą w znacznym stopniu samodzielnie – dystrybucja własna to niemal 62 proc. całego rozpowszechniania płatnego wydań cyfrowych.Około 33 proc. łącznego udziału w rynku ma firma e-Kiosk poprzez swe platformy dystrybucyjne (e-Kiosk, e-Gazety i Nexto).

Publio, Amazon, AppStore, i Google Play mają łącznie ok. 2 proc. udziału, a ok. proc. to inne kanały dystrybucji wydań cyfrowych.

wróć