Prasa o nas

wróć

Wiadomosci Handlowe
02-07-2021 Wiadomosci Handlowe
Sieć Kolporter przygotowuje się do wakacyjnego wzrostu sprzedaży książek

W wakacje chętniej niż w pozostałe miesiące sięgamy po książki – wynika z analizy trendów zakupowych, przeprowadzonej przez Kolportera w sieci saloników. Detalista poszerza ofertę i wspiera sprzedaż działaniami marketingowymi i promocjami.

 

 

– Lato to najlepszy czas na czytanie. Mimo iż w tym okresie nie jesteśmy zarzucani aż taką ilością premier jak na wiosnę czy jesień to jednak mamy więcej czasu niż zwykle na nadrabianie książkowych zaległości – mówi Urszula Jurkowska, menadżer odpowiedzialny w Kolporterze za kategorię „książka”.

 

Klienci saloników chętnie kupują zarówno bestsellery znanych autorów, jak i kolekcje, przygotowywane przez wydawców prasy. Sporą popularnością cieszą się obecne od pewnego czasu na rynku tzw. wydania kieszonkowe (pocketowe). To książki w niewielki, poręcznym formacie, ale przede wszystkim – co istotne dla kupujących – tańsze od wydań tradycyjnych.

 

– Trendy czytelnicze w okresie letnim dotyczą całego rynku i nasz klient również im podlega. Niezmiennie od lat najchętniej kupowane są kryminały i tzw. literatura szeroko pojętego nurtu kobiecego: romanse, obyczajowe, sagi z wątkiem miłosnym itp. Obie kategorie cieszą się u nas jednakowym zainteresowaniem a ich sprzedaż osiąga podobne wartości. To książki zarówno autorów zagranicznych, jak i polskich – kontynuuje Urszula Jurkowska.

 

Ten „żelazny” zestaw autorów to podstawa oferty książkowej. Ale latem w salonikach Kolportera zostaje ona dodatkowo poszerzona o klasykę i nowości. Sieć stara się dodatkowo wspierać sprzedaż książek różnego rodzaju działaniami marketingowymi i promocyjnymi.

 

– W naszych salonikach przez cały rok kładziemy duży nacisk na promocję i ekspozycję książek. Wychodzimy z założenia, że w każdym saloniku klient powinien mieć szansę kupić książkę dlatego nawet w tych najmniejszych eksponujemy ją na tematycznych regałach. Wszystkie ekspozytory są tak zaaranżowane aby ułatwić klientom bezpośredni dostęp do każdej książki. Oczywiście systematycznie organizujemy akcje promocyjne na wybrane tytuły – to np. promocje cenowe typu „2 egzemplarze w cenie 1” lub obniżki cen o np. 20 procent – podsumowuje Jurkowska.

wróć