Prasa o nas

wróć

30-06-2021 Wirtualnywydawca.pl
Analiza trendów zakupowych w sieci saloników Kolportera

W wakacje chętniej niż w pozostałe miesiące sięgamy po książki – wynika z analizy trendów zakupowych, przeprowadzonej przez Kolportera w sieci saloników.

– Lato to najlepszy czas na czytanie. Mimo iż w tym okresie nie jesteśmy zarzucani aż taką ilością premier jak na wiosnę czy jesień to jednak mamy więcej czasu niż zwykle na nadrabianie książkowych zaległości – mówi Urszula Jurkowska, menadżer odpowiedzialny w Kolporterze za kategorię „książka”.
 
Klienci saloników chętnie kupują zarówno bestsellery znanych autorów, jak i kolekcje, przygotowywane przez wydawców prasy. Sporą popularnością cieszą się obecne od pewnego czasu na rynku tzw. wydania kieszonkowe (pocketowe). To książki w niewielki, poręcznym formacie, ale przede wszystkim – co istotne dla kupujących – tańsze od wydań tradycyjnych.
 
– Trendy czytelnicze w okresie letnim dotyczą całego rynku i nasz klient również im podlega. Niezmiennie od lat najchętniej kupowane są kryminały i tzw. literatura szeroko pojętego nurtu kobiecego: romanse, obyczajowe, sagi z wątkiem miłosnym itp. Obie kategorie cieszą się u nas jednakowym zainteresowaniem a ich sprzedaż osiąga podobne wartości. To książki zarówno autorów zagranicznych, jak i polskich. Najpopularniejsi są obecnie: Stephen King, Laila Shukri, Nora Roberts, Camilla Läckberg, Tanya Valko, Jo Nesbo, Danielle Steel, Agatha Christie, Blanka Lipińska, Remigiusz Mróz, Katarzyna Bonda, Marcin Margielewski, Wojciech Chmielarz, Paulina Świst, Jacek Piekara, Andrzej Pilipiuk, Olga Tokarczuk, Szczepan Twardoch, Krystyna Mirek, Katarzyna Puzyńska, Katarzyna Grochola – wylicza Urszula Jurkowska. Ten „żelazny” zestaw autorów to podstawa oferty książkowej. Ale latem w salonikach Kolportera zostaje ona dodatkowo poszerzona o klasykę i nowości.
 
Kolporter stara się dodatkowo wspierać sprzedaż książek różnego rodzaju działaniami marketingowymi i promocyjnymi. – W naszych salonikach przez cały rok kładziemy duży nacisk na promocję i ekspozycję książek. Wychodzimy z założenia, że w każdym saloniku klient powinien mieć szansę kupić książkę dlatego nawet w tych najmniejszych eksponujemy ją na tematycznych regałach. Wszystkie ekspozytory są tak zaaranżowane aby ułatwić klientom bezpośredni dostęp do każdej książki. Oczywiście systematycznie organizujemy akcje promocyjne na wybrane tytuły – to np. promocje cenowe typu „2 egzemplarze w cenie 1” lub obniżki cen o np. 20 procent – mówi Urszula Jurkowska z Kolportera.

wróć