Prasa o nas

wróć

21-02-2019 HandelExtra.pl
Kolporter zwiększył dostawy do małych miejscowości

Kolporter w 2018 r. znacząco zwiększył dostawę prasy do małych miejscowości. Liczba punktów obsługiwanych przez dystrybutora i zlokalizowanych w miejscowościach liczących poniżej 5 tys. mieszkańców wzrosła w stosunku do 2017 r. o ok. 43%.

 

Kolporter dostarcza prasę do wszystkich miast, powiatów i gmin w Polsce. Punkty obsługiwane przez dystrybutora zlokalizowane są w ok. 4,5 tys. miejscowości. Największy wzrost zasięgu spółka zanotowała w ubiegłym roku w kategorii tych najmniejszych, liczących poniżej 5 tys. mieszkańców. W 2017 r. Kolporter dostarczał prasę do ok. 4, 6 tys. zlokalizowanych w nich punktów sprzedaży, w 2018 r. – już do ponad 6,6 tys.

 

– To dość wyraźny dowód, że pojawiające się ostatnio w dyskusjach o rynku prasowym teorie, jakoby tylko jeden dostawca zajmował się dystrybucją prasy do małych miejscowości, są dalekie od stanu faktycznego – komentuje Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera.

 

Podkreśla, że wywodząca się z Kielc firma konsekwentnie od co najmniej 10 lat rozwija swoją sieć dystrybucji właśnie o tego typu lokalizacje. Już w 2010 r. stanowiły one blisko 18% jej sieci odbiorców, dziś ich udział wzrósł do ponad 27%. - W ubiegłym roku rzeczywiście zanotowaliśmy skokowy wzrost zapotrzebowania na dostawy prasy w małych miejscowościach. Dzięki naszemu systemowi logistycznemu mogliśmy bardzo szybko zareagować na te potrzeby – mówi Materek.

 

Spółka już na początku ubiegłego roku deklarowała, że jest w stanie zapewnić dostawy prasy do znacznie większej liczby punktów. – Nadal mamy możliwości, by zwiększać sieć odbiorców i dostarczać prasę do kolejnych punktów – zapewnia rzecznik firmy. – Dystrybucja prasy jest dla nas podstawowym źródłem zysków, nie podejmujemy więc oczywiście działań, które byłyby nierentowne. Jednak dbałość o poziom czytelnictwa czy szeroką dostępność prasy są dla nas jednym z ważniejszych parametrów długofalowej strategii rozwoju – dodaje Materek.

 

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych. Spółka zatrudnia w całym kraju blisko tysiąc osób.

wróć