Prasa o nas
Sieć saloników Kolportera zanotowała w 2018 roku wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu do 2017 roku średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera, wzrosła o 9 proc.
Do czerwca br., w sieci saloników Kolportera, notowano spadki sprzedaży tej kategorii. Począwszy od lipca ub.r. produkty okołoprasowe – w porównaniu do 2017 r. – sprzedawały się znacznie lepiej. Największy wzrost sprzedaży odnotowano w listopadzie – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o 25 proc. więcej produktów okołoprasowych niż w analogicznym miesiącu 2017 r. W drugim półroczu 2018 r. dynamika sprzedaży wyniosła +12 proc., a biorąc pod uwagę ostatni kwartał 2018 r. przekroczyła +20 proc.
„Wpływ na tak wysoki wzrost sprzedaży tej kategorii produktów miała na pewno sytuacja rynkowa” – podsumowuje wyniki sprzedażowe Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. „Przyczyniły się do niego poważne problemy jednego z dystrybutorów prasy. W wielu współpracujących z nim punktach nie było dostępnych towarów, przez co klienci szukali potrzebnych produktów gdzie indziej. W tym okresie pozyskaliśmy wielu nowych klientów. Z naszych obserwacji wynika, że większość z nich chętnie do nas wraca, chwaląc sobie szeroką gamę i przede wszystkim stałą dostępność ulubionych produktów” – dodaje Materek.